Indsigt
Hvordan sidemandsoplæring bliver struktureret
Strukturen hjælper til at oplæringen gennemført konsekvent og ensartet hver gang
Hvordan oplæringsplanen bidrager til at omsætte oplæringen i praksis
Oplæringsplanen fokuserer indsatsen der, hvor effekten af oplæring kan blive størst
Hvordan de vigtigste oplæringselementer identificeres
De vigtigste oplæringselementer understøtter de rigtige KPI´er
Hvordan du opnår forretningsmæssige gevinster med struktureret sidemandsoplæring
Start hvor der er en forretningsmæssig konsekvens af, at opgaver ikke løses hensigtsmæssigt
Hvordan du undgår at hverdagens drift bliver den største fjende for oplæring
Med det rigtige ambitionsniveau signalerer ledelsen, at oplæring er vigtig og skal gennemføres
Hvordan du fastlægger rammer, fokus og omfang af oplæring
En konkret træningsplan giver et realistisk og fælles billede af, hvordan oplæringen skal gennemføres
Hvordan du definerer mentorens rolle i struktureret sidemandsoplæring
Den medarbejder, der har det samlede ansvar for den nye medarbejders oplæring, er den vigtigste person
Hvordan du definerer medarbejderens rolle i struktureret sidemandsoplæring
Det klogt, at den nye medarbejder i starten alene skal koncentrere sig om at lære. Andre tager ansvar for hvad, hvordan og hvornår
Hvordan du definerer lederens rolle i struktureret sidemandsoplæring
En leder skal skabe forudsætningerne for et godt oplæringsforløb
Hvordan kompetencestyring bliver værktøjet til at sikre kapacitet og fleksibilitet
En kompetencematrix er det operationelle værktøj til at skabe overblik over hvem, der kan sættes til hvilke opgaver.
Hvordan struktureret sidemandsoplæring sikrer, at instruktioner anvendes i praksis
Instruktioner er det værktøj, der bidrager til ensartet oplæring og udførsel af specifikke processer.
Hvordan struktureret sidemandsoplæring understøtter IATF 16949
IATF 16949 handler om at sikre kvaliteten, og medarbejderne er en væsentlig ressource i kvalitetssikring.
Kompetencematrix - Hvorfor og hvordan?
Hvorfor og hvornår skal du bruge en kompetencematrix? Hvordan skal den bygges op? Hvordan bør den hænge sammen med træningsplaninger?